سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قبل از نصب یخچال فریزر این مقاله را بخوانید

لوازم خانگی یکی از ملزوماتی است که در دنیای امروز در هر خانه ای مورد استفاده و نیاز است. یخچال های فریزر نیز یکی از دسته لوازم های خانگی هستند که وجود آن ها در هر آشپزخانه ای ضروری است. اما نکته ای که برای استفاده از این لوازم خانگی باید به آن توجه کرد این است که اولین گام استفاده از این لوازم خانگی و به طور ویژه یخچال فریزر را به درستی رعایت کنید. اولین گام همان نصب یخچال فریزر است. پیش از نصب یخچال فریزر و در هنگام نصب آن باید به نکاتی توجه داشت تا کارایی یخچال را بهبود ببخشد. در این مقاله البرزبان قصد داریم شما را با این نکات آشنا کنیم.

یخچال فریزر


توجه به فضای مناسب

قبل از اقدام برای خرید هر کدام از لوازم خانگی مانند یخچال فریزر، اول فضای مورد نظر را اندازه‌گیری کنید تا متناسب با آن یخچالتان را انتخاب کنید.

نکته ای که باید در هنگام انتخاب فضا برای یخچال به آن توجه داشته باشید این است که  یخچال فریزرها به فضای خالی در هر سه سمت نیاز دارند.

البته این را هم در نظر داشته باشید که در و ورودی‌ها را هم برای جابجایی تا محل نصب یخچال فریزر در نظر بگیرید. لوازم خانگی با جعبه و بسته‌بندی‌شان بزرگ‌تر هستند، مواقعی لازم است که قبل از حمل لوازم خانگی به داخل خانه آن‌ها را از بسته‌بندی خارج کنید تا حمل و نقل آسان شده و از درها عبور کند.

مثلاً در حمل یخچال فریزر، درهای و قفسه‌های یخچال را می‌توانید جدا کنید تا سبک‌تر شود و راحت‌تر از جاهای باریک عبور داده شود. 

جابجایی یخچال فریزر

جابجایی یخچال به دلیل وزن زیاد دستگاه بدون چرخ های دستی امکان پذیر نمی باشد.

یخچال را روی چرخ دستی قرار دهید تا وزن دستگاه متعادل شده و حمل آن آسان تر شود، دقت داشته باشید که به هیچ عنوان یخچال را به صورت وارونه و یا روی یک قسمت قرار ندهید چرا که باعث آسیب رسیدن به مکانیزم سرد کننده و Compressor می شود.

در صورتی که نیاز به حمل یخچال از پله می باشد بسیار با احتیاط عمل کرده و سعی کنید یخچال را رو به بالا نگه دارید.

نصب یخچال فریزر

رعایت فاصله های مناسب یخچال از دیواره ها 

پیش از اقدام به نصب یخچال فریزر در نظر گرفتن فاصله مناسب یخچال از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این فاصله ها به هوا امکان جریان و جذب گرمای تولید شده توسط یخچال را می دهد و همچنین موجب عملکرد بهینه یخچال و افزایش طول عمر مفید آن می شود.اکثر یخچال ها به فاصله 2 اینچی برای نصب نیاز دارند، البته در مدل ها و برندهای مختلف یخچال میزان اندازه مناسب برای نصب متفاوت می باشد.

همچنین لازم است تا فضای کافی برای درب و لولای یخچال را نیز در نظر بگرید، جزئیات مربوط به این بخش نیز داخل دفترچه راهنمای یخچال شرح داده شده است.

حال یخچال را نصب کنید

پس از حصول اطمینان از درستی شرایط و مکان نصب یخچال، محل مورد نظر را از گرد و خاک تمیز کرده سپس لوله آب و کابل برق را متصل کنید.

دقت داشته باشید کابل ها را طوری وصل کنید که پس از قرارگیری یخچال فریزر در محل مورد نظر آسیب نبینند.

نهایتا یخچال فریزر را به آرامی به محل مورد نظر هل دهید.

مجددا بار دیگر شکاف هوا در اطراف یخچال را چک کنید تا از جریان درست هوا مطمئن شوید.

در این مرحله می توانید درب های یخچال و سپس قفسه ها و کشو ها را نصب کنید.

توصیه البرزبان این است که نصب یخچال فریزر را به یک نصاب متخصص بسپارید تا از بروز هرگونه اشتباه زمان نصب جلوگیری شود.